IT Service management van hoge kwaliteit

Je kan er bijna niet meer aan ontkomen binnen jouw bedrijf en het is dan ook zeker nodig mocht jij het nog niet hebben. Het gaat dan om IT service management. Hiermee kan jij het IT binnen jouw bedrijf verbeteren en het gaat bedrijf mee met de tijd. Zo wordt jouw bedrijf ook aantrekkelijker voor klanten en kun jij meer winst behalen met het bedrijf. Met de handelen die zij verrichten moet jij bijvoorbeeld denken aan het vervangen van computers en het vernieuwen van software. Daarnaast kunnen zij jou helpen met het registreren en bijhouden van wat jouw klanten bij jouw bedrijf kopen. Dit kunnen bij wijze van stoelen, banken of tafels zijn als je een meubelzaak hebt. Dit verschilt natuurlijk per bedrijf en je moet dan ook goed kijken wat het beste bij jouw bedrijf past.

CBA Benelux

Het verschil tussen ITSM en ITIL

Het verschil tussen ITSM en ITIL is vrij groot. ITSM staat namelijk voor IT Service management en ITIL staat voor IT Infrastructure Library. Dit zijn dus dan ook twee verschillende takken binnen IT. Bij ITIL houd zich bezig met toevoegen van processen binnen het bedrijf op het gebied van ICT. Hier komt klanttevredenheid en snelheid van de werkprocessen bij kijken. Hierdoor presteert jouw bedrijf dan ook beter op de markt. Het verschilt per bedrijf of je ITSM of ITIL nodig hebt, maar over het algemeen word IT service management het meeste aangeraden omdat die breder toe te passen is.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *